Endnu engang fik jeg tid og lejlighed til at sidde og læse CKs blog. Denne gang faldt jeg over titlen From Cyberloser to Social Magnet: FakeMySpace - det kan være du kan oversætte den linie bedre end jeg har gjort her - Hvorom alting er kender de fleste sikkert til MySpace. Det har været i fjernsynet, og de fleste kendte har en profil derinde/oppe. Det er trods alt et af de pænere communities, og alligevel ikke, hvis man kigger nærmere.

Det er vel nærmest CyberNetworking - man beskriver sig selv - den offentlige profil - og folk kan besøge din profil og sige Næææææ - ham/hende vil jeg være venner med - sagen er man så godkender venner i netværket - ved at man godkender sine venner, er man jo ligesom selv herre over hvem der skal have adgang til netværket. Jo stærkere dit netværk ser ud; i antal og personner - des stærkere fremstår du vel egentlig. Det er vel en slags CyberIdentitet man kan opbygge.

Derfor er det vel også naturligt eller kedeligt som CK skriver at FakeMySpace har set dagens lys; Her kan du købe venner og dermed opbygge dit netværk.

Som en af kommentatorene på CKs artikel; Han syntes det er ærgeligt og skuffende - og mest for ham selv, for han gik virkelig og troende - indtil han læste CKs artikel - at hende med de store bryster og den lille mini mini bikini virkelig var hans ven :) Læs resten fra ovenstående link.